Potrzebujesz kontenera na odpady do prac budowlanych, remontowych lub rozbiórkowych? Dostępnych jest wiele opcji, ale jak znaleźć odpowiedni pojemnik do swoich potrzeb?
W tym artykule dowiesz się, jak zadać właściwe pytania przed wynajmem kontenera, bez względu na rodzaj wykonywanej pracy. Pozbądź się odpadów budowlanych w bezpieczny i ekologiczny sposób!
Jakie są główne wymiary kontenerów budowlanych?
Jaki rozmiar powinien mieć pojemnik na gruz? To jedno z pierwszych pytań, które stawiasz przed wynajęciem kontenera na gruz. Oceniając swoje potrzeby, podaj firmie zajmującej się wywozem gruzu, jak najwięcej szczegółów na temat wykonywanej pracy. Na przykład informację o pomieszczeniach, które remontujesz i znajdujące się w nich wyposażenie, mogą być wskazówką jakiej wielkości kontener potrzebujesz. Im więcej podasz szczegółów, tym łatwiej będzie oszacować wagę i objętość odpadów budowlanych.
Ważne jest, aby dokładnie zaplanować ten krok, ponieważ musisz upewnić się, że wynajmowany kontener nie jest ani za duży, ani za mały. Jeśli jest za duży, nic nie stracisz, ale jeśli jest za mały, będziesz musiał wynająć drugi kontener w środku pracy. Ponadto ważne jest, aby ocenić dostępną przestrzeń, na której postawisz kontener (na podjeździe, na ulicy, na podwórku itp.), aby nie wynajmować zbyt dużego kontenera!
Oto przykładowe wymiary kontenerów oferowane przez Skiptrans
Kontenery na gruz i odpady typu mulda, które są przeznaczone do składowania i transportu odpadów komunalnych, złomu, gruzu, odpadów przemysłowych. :
- Kontenery 7m3
- Kontenery 5,5m3
- Kontenery 2,5m3
Nasze kontenery mogą być również wykorzystywane do poważnych prac mieszkaniowych, takich jak nowa budowa lub całkowita renowacja domu.
Co możesz wyrzucać do kontenera na odpady zmieszane?
Każdego roku odbieramy dzięki kontenerom na gruz budowlany tysiące ton materiału. Z tych odpadów budowlanych ponad 75% wraca na rynek jako rozwiązanie przyjazne dla środowiska. Mamy ścisłą listę zaakceptowanych lub odrzuconych produktów, aby umożliwić solidny i wydajny recykling.
Akceptowane materiały w pojemnikach na odpady budowlane
- Cegła
- Wszystkie metale
- Gips
- Drewno
- Asfalt
- Beton
- Szkło
- Plastikowy
- Odrzucone materiały w centrum sortowania
Odrzucane materiały w sortowniach odpadów
- Azbest
- Śmieci domowe
- Chemikalia
- Materiały wybuchowe
- Odpady niebezpieczne z gospodarstw domowych
- Opony
- Zwłoki zwierzęce
- Odpady radioaktywne
- Leki, strzykawki i odpady biomedyczne
- Tapicerka (sofy, krzesła, materace itp.)
Czy jest potrzebne zezwolenie na postawienie kontenera budowlanego?
To, czy potrzebujesz pozwolenia na wynajem kontenera, zależy od kilku czynników. Na przykład, jeśli rozważasz umieszczenie śmietnika na swoim podjeździe lub podwórku, nie będziesz go potrzebować. Jeśli jednak planujesz postawić go w pobliżu alejki publicznej, na ulicy lub na chodniku, będziesz potrzebować pozwolenia od gminy, w której mieszkasz.
Bez względu na to, czy jesteś wykonawcą, czy osobą fizyczną, nadal będziesz potrzebować pozwolenia na legalny montaż kontenera na ulicy. Ponadto czas, przez jaki można umieścić kontener na terenie publicznym, będzie się różnić w zależności od miasta.
Jaka jest cena wynajęcia kontenera na gruz i odpady?
Koszt wynajmu śmietnika różni się w zależności od lokalizacji, wielkości wynajętego kontenera, rodzaju i ilości odpadów, które w nim umieszczasz oraz okresu wynajmu. Najważniejsza jest optymalizacja kosztów poprzez dobre zaplanowanie wynajmu odpowiedniego kontenera. Niektóre koszty są często pomijane.
Sprawdź cenę tych czynników, planując budżet:
- Cena zezwolenia (jeśli dotyczy)
- Czy firma pobiera dodatkowe opłaty za samo usuwanie odpadów? Czy firma pozwala zrobić to samemu za darmo?
- Jakie są opłaty karne firmy? Na przykład, jeśli wynajmujesz kontener na dłużej niż oczekiwano lub jeśli wyrzucasz odpady, które zostały odrzucone w sortowni.
Teraz, gdy wiesz, jak zaplanować wynajem kontenera i jakie pytania zadać, możesz skontaktować się z firmą, która zajmuje się wywozem odpadów i gruzu budowlanego w swojej lokalizacji. Pamiętaj, że dobre planowanie to najlepszy sposób na uniknięcie nieoczekiwanych kosztów i zapewnienie ekologicznego procesu od początku do końca.